Θεμελιώδη Γραφικά Υπολογιστών (ΘΓΥ)

Σκοπός 

H εξοικείωση των μεταπτυχιακών φοιτητών με τις θεμελιώδεις θεωρητικές έννοιες των Γραφικών και τους σχετικούς αλγορίθμους ώστε να μπορούν να κατανοήσουν και να ανταποκριθούν με επιτυχία σε θέματα Γραφικών σε ακαδημαϊκό και τεχνολογικό επίπεδο.

 

Περίγραμμα 

  • Εισαγωγή
    • Ιστορική αναδρομή
    • Στάδια σύνθεσης εικόνας
  • Θεμελιώδεις Αλγόριθμοι
    • Σχεδίαση αντικειμένων στην οθόνη
    • Χρωματισμός αντικειμένων
    • Τριγωνοποίηση
    • Μετασχηματισμοί
    • Προοπτική Προβολή
  • Περικοπή και Απόκρυψη
    • Περικοπή αντικειμένων
    • Απόκρυψη στο χώρο της εικόνας
    • Απόκρυψη στο χώρο των αντικειμένων
  • Εισαγωγή στο Χρώμα και στη Σκίαση
    • Βασικά χρωματικά μοντέλα
    • Βασικά μοντέλα σκίασης
  • Καμπύλες Γραμμές και Επιφάνειες
    • Καμπύλες γραμμές
    • Καμπύλες επιφάνειες
  • Εισαγωγή στη Μοντελοποίηση
    • Συνθετική Στερεομετρία (Constructive Solid Geometry)

Προτεινόμενη βιβλιογραφία 

Eλληνόγλωσση 

  • Γραφικά Υπολογιστών & Προγραμματισμός WebGL, Μπαρδής Γ., Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, 2021.
  • Γραφικά & Οπτικοποίηση, Θεοχάρης Θ, Παπαϊωάννου Γ, Πλατής Ν., Πατρικαλάκης Ν., Εκδόσεις Συμμετρία, 2019.
  • Γραφικά Υπολογιστών με Open GL, Bakers H., 3η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, 2018.

Ξενόγλωσση

  • Computer Graphics: Principles and Practice, 3rd Edition, John F. Hughes, Andries van Dam, Morgan Mcguire, David F. Sklar, James D. Foley, Steven K. Feiner, Kurt Akeley, Addison-Wesley, 2014.
  • Fundamentals of Computer Graphics, P. Shirley, A. K. Peters Editions, 2002.
  • Informatique graphique : méthodes et modèles, B. Peroche, D. Ghazanfarpour, D. Michelucci Et M. Roelens, Editions HERMES., 1998.